Menu Sluiten

Veel gestelde vragen

Wat zijn de voordelen van H!PP Tweedehands Merkkleding?

Het winkelconcept van H!PP Tweedehands Merkkleding bestaat al enige jaren en is tot op heden een groot succes. Het leuke aan de winkel is dat het aanbod elke dag wisselt en dat we een groot en gevarieerd aanbod hebben van zowel dames, heren, kinderen en baby kleding. Dat wij een groot aanbod merkkleding, accessoires en schoenen verkopen maakt het dat mensen graag bij ons komen winkelen.

Moet ik een afspraak maken om artikelen in te leveren?

Nee, wij werken niet op afspraak. U kunt vanaf het moment dat de winkel open gaat kleding komen inbrengen. Het kan zijn dat als u komt dat u even moet wachten. Mocht het langer gaan duren, dan zal de betreffende medewerker het vaak aangeven. Wil je niet voor niets komen, dan kan je altijd even bellen.

Waar zijn wij naar op zoek?

Wij zijn op zoek naar goede kwaliteit kleding, dus let goed op wat u inbrengt. Dat bespaart u veel breng- en ophaalwerk en ons veel selecteerwerk! De kleding dient gewassen en gestreken aangeleverd te worden, moet er zo goed als nieuw uitzien en bij voorkeur niet ouder dan 2 รก 3 seizoenen. Naast kleding kunt u uiteraard ook uw schoenen, tassen, riemen en sieraden bij ons inbrengen.

Bedenk bij elk ingebracht item: Zou u het zelf ook kopen?

Welke merken kan ik inbrengen?

Wij nemen de betere merken in, maar artikelen van H&M, Only Miss Etam en Promiss kunnen soms ook goed verkocht worden. Kleding van Zeeman, Wibra, Bristol, Scapino, Vogele, Tuunte nemen wij niet in.

Hoe moet ik kleding aanleveren?

Verpak de kleding netjes en opgevouwen in een bigshopper of vuilniszak, liever geen verhuisdozen. Vermeld je naam en evt. klantnummer op de tas. Gekreukte kleding nemen wij nooit in! Kleding die vaal is, of vlekken of gaatjes heeft, nemen wij ook niet in. Kleding moet er eigenlijk als nieuw uitzien.

Welke items zijn niet geschikt voor verkoop?

Items zoals lingerie, bad en bed mode nemen wij niet in.

Kan ik ook nieuwe kleding of partijen aanbieden?

Ja, u kunt ook nieuwe kleding ter verkoop inbrengen. Voor het aanbieden van een grote partij kleding kun je het beste even contact met ons opnemen: 055 737 00 73. We kopen geen kleding op, maar nemen het dan in consignatie. Dit doen we alleen als de kleding bijvoorbeeld overjarig is, een overstock is van uw winkelvoorraad of bij faillissement. Door consignatie verkoop ontvangt u vaak een veel betere prijs dan de gemiddelde opkoper u geeft.

Wanneer kan ik mijn zomer-/winterkleding inbrengen?

Inbrengen van voorjaarskleding kan in de maanden januari t/m maart.
Inbrengen van zomerkleding kan in de maanden maart t/m juli.
Inbrengen van najaar-/ winterkleding kan in de maanden augustus t/m december.

Hoe zien jullie dat het mijn spullen zijn?

Als u voor het eerst bij ons komt vullen we samen een consignatieformulier in. Dit formulier wordt in ons geautomatiseerde kassasysteem verwerkt, hierdoor krijgt elke nieuwe inbrenger een eigen klantnummer. Op dit klantnummer registreren wij alle ingebrachte en verkochte kleding. Op deze manier kunnen wij altijd achterhalen wat uw spullen zijn.

Wie bepaald de verkoopprijs?

Wij bepalen de verkoopprijs, dit doen wij aan de hand van ervaring en kennis van de verkoop. We houden hierbij rekening met vraag, aanbod, huidige trends en conditie. In uitzonderlijke gevallen kunnen we in overleg de prijs bepalen.

Nadat de kledingstukken zijn geprijsd, wordt deze in de winkel ter verkoop worden aangeboden voor zes weken. Je ontvangt een email met de bedragen die jij ontvangt als de kleding is verkocht.

Welk percentage ontvang ik van de verkochte kleding?

Je ontvangt 40 % van de verkoopprijs als jouw item is verkocht. Wij dragen de BTW af over de verkochte kleding.

Hoe kan ik mijn tegoed krijgen?

Wij betalen een tegoed contant of per bankoverschrijving uit. Dit tegoed staat geregistreerd in ons kassasysteem. Je kan op elk moment het tegoed laten uitbetalen of er nieuwe items voor uitkiezen in de winkel.

Kan ik mijn ingebrachte artikelen terug krijgen?

Bij het inbrengen van kleding kan je aangeven of je kleding terug wilt of het wil schenken aan het goede doel. Wil je het toch liever terug, dan is dat geen probleem, maar houd zelf de tijd in de gaten waarbinnen je de kleding weer moet ophalen. Kom je te laat, dan is het niet mogelijk de kleding nog terug te nemen.

H!PP Tweedehands Merkkleding steunt meerdere goede doelen. Wil je hier meer over weten, informeer in de winkel zelf.

Waarom ontvangt u de email voor het inbrengen niet?

Het kan zijn dat de email in de spam of reclame map terecht is gekomen. Wij adviseren u om deze mappen te checken.

Kan ik gekochte kleding nog terug brengen of ruilen?

Ja, gekochte kleding kunt u binnen 7 dagen terugbrengen of ruilen, mits het een niet afgeprijsd artikel betreft. Het is noodzakelijk dat u het bonnetje meeneemt en het prijskaartje aan het artikel laat zitten. Is dit niet het geval, dan kunt u het artikel helaas niet meer terugbrengen of ruilen.

Hoe blijf ik op de hoogte van de winkel?

U kunt ons volgen via Facebook en instagram.

Kan ik ook kleding bestellen?

Het bestellen van kleding is helaas niet mogelijk, u kunt wel een kledingstuk reserveren voor maximaal 1 dag. Wij hangen dit in de winkel dan apart zodat u het kunt ophalen.

Staat u vraag niet in de lijst neem dan contact op met een winkel, we staan u graag te woord